Eddie Irvine
Eddie Irvine is een voormalige Formule 1-coureur uit Noord-Ierland die actief was van 1993 tot 2002. Na het beklimmen van de ladder in de kartsport en het doorlopen van diverse formulecategorieën, maakte hij zijn debuut in de Formule 1 met het team van Jordan Grand Prix. Irvine maakte al snel naam met zijn snelle en gedurfde rijstijl, wat leidde tot een overstap naar Ferrari in 1996, waar hij de kans kreeg om samen te werken met enkele van de beste coureurs in de sportgeschiedenis.
Tijdens zijn tijd bij Ferrari kwam Irvine dicht bij het winnen van het wereldkampioenschap in 1999, een prestatie die zijn populariteit en reputatie verder vergrootte. Na zijn Ferrari-periode reed hij nog een jaar voor Jaguar Racing voordat hij zijn carrière in de Formule 1 beëindigde. Tegenwoordig is Irvine actief als tv-commentator en betrokken bij diverse motorsportprojecten, waarbij hij zijn rijke ervaring en kennis van de sport deelt met een nieuw publiek.
Info
Teams
Statistieken
Punten per seizoen per coureur
Deze grafiek toont het aantal behaalde punten per seizoen voor de geselecteerde coureur en zijn teamgenoten. Dit biedt inzicht in de prestaties en onderlinge vergelijkingen.
Alle teamgenoten inclusief de vorige en toekomstige zijn standaard geselecteerd. Hierdoor kun je ook zien of team wissels invloed hebben op de prestaties van de coureur.
- Michael Schumacher
- Johnny Herbert
- Rubens Barrichello
- Eddie Irvine
- Andrea de Cesaris
- Mika Salo
- Aguri Suzuki
- Pedro de la Rosa
- Luciano Burti
Progressie op het circuit
Hoeveel progressie wordt er per jaar geboekt? Dit wordt bepaald op basis van kwalificatietijd, racetijd (indien beschikbaar) en eindpositie. Het paarse icoontje geeft aan welke coureur op dat circuit de meeste vooruitgang heeft geboekt.
Om de progressie te meten, wordt gekeken naar races uit het laatste of huidige seizoen en of deze ook in voorgaande seizoenen zijn verreden.
Factoren zoals regen, gele en rode vlaggen kunnen uiteraard altijd invloed hebben op het resultaat.
Races | 2000 | 2001 | 2002 | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Melbourne | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa |
Kwalificatietijd | 1:31.514-0.84% | 1:32.323-2.04% | 1:28.965-2.79% | - | 1:30.1131.29% | 1:30.192 |
Positie | 20(DNF)19 | 19(DNF)13 | 11-9 | - | 4-7 | 8 |
Racetijd | - | - | - | - | - | - |
Sepang | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa |
Kwalificatietijd | 1:38.696-1.93% | 1:39.443-3.99% | 1:37.140-1.58% | - | 1:39.1212.04% | 1:38.374 |
Positie | 65 | 20(DNF)6 | 20(DNF)14 | - | 16(DNF)-4 | 10 |
Racetijd | 1:37:06.8030.49% | - | - | - | - | - |
José Carlos Pace | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa |
Kwalificatietijd | 1:15.425-3.11% | 1:16.002-5.09% | 1:15.192-0.31% | - | 1:14.537-0.87% | 1:14.464 |
Positie | 15(DNF)10 | 8-2 | 15(DNF) | - | 7-8 | 8 |
Racetijd | - | - | - | - | - | - |
Enzo e Dino Ferrari | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa |
Kwalificatietijd | 1:25.929-1.22% | 1:26.349-3.30% | 1:25.392-0.62% | - | 1:24.579-0.95% | 1:24.852 |
Positie | 7-7 | 16(DNF)-3 | 15(DNF)8 | - | 13(DNF)-2 | 16(DNF) |
Racetijd | - | - | - | - | - | - |
Catalunya | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa |
Kwalificatietijd | 1:22.3700.18% | - | 1:20.326-2.48% | 1:21.338 | 1:18.779-1.93% | 1:18.885-3.02% |
Positie | 117 | 21(DNF)10 | 18(DNF)7 | 21(DNF) | 14(DNF)-4 | 19(DNF)-2 |
Racetijd | - | - | - | - | - | - |
Red Bull Ring | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa |
Kwalificatietijd | - | 1:11.978-2.91% | 1:11.632 | 1:11.752-0.31% | 1:10.741-1.24% | 1:10.533-1.70% |
Positie | - | 17(DNF)-1 | 7 | 13(DNF)-4 | 15(DNF)8 | 22(DNF)9 |
Racetijd | - | - | - | - | - | - |
Monaco | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa |
Kwalificatietijd | 1:20.743-0.33% | 1:21.832-2.88% | 1:18.432-2.86% | 1:20.033-2.20% | 1:20.1392.18% | 1:19.796-0.30% |
Positie | 42 | 22(DNS)3 | 3-1 | 18(DNF)-4 | 96 | 10-8 |
Racetijd | 1:50:34.1370.48% | - | 1:47:53.259-2.43% | - | - | - |
Gilles Villeneuve | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa |
Kwalificatietijd | 1:20.5001.33% | 1:19.912-3.27% | 1:18.016-3.09% | 1:18.015-2.37% | 1:14.882-4.02% | 1:15.089-3.75% |
Positie | 1310 | 17(DNF)1 | 21(DNF)8 | 6-11 | 18(DNF)-3 | 20(DNF)14 |
Racetijd | - | - | - | - | - | - |
Nürburgring | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa |
Kwalificatietijd | 1:18.703-2.65% | 1:19.024-5.58% | 1:16.588-2.69% | 1:17.627-1.77% | 1:32.51020.79% | 1:32.28118.88% |
Positie | 16(DNF)9 | 6-6 | 7-9 | 82 | 19(DNF)12 | 113 |
Racetijd | - | - | 1:30:48.922 | - | - | - |
Silverstone | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa |
Kwalificatietijd | 1:26.8181.33% | 1:28.135-0.01% | 1:23.439-3.89% | 1:23.273-5.52% | 1:21.851-1.90% | 1:23.4220.18% |
Positie | 1311 | 21(DNF) | 9-4 | 12-9 | 17(DNF)8 | 11-1 |
Racetijd | - | - | - | - | - | - |
Magny-Cours | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa |
Kwalificatietijd | 1:16.399-27.39% | 1:17.279-28.59% | 1:14.441-2.56% | 1:15.020-2.92% | 1:13.188-1.68% | 1:13.656-1.82% |
Positie | 137 | 17(DNF)6 | 18(DNF)5 | 14-3 | 12(DNF)-6 | 9-5 |
Racetijd | - | - | - | - | - | - |
Hockenheimring | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa |
Kwalificatietijd | 1:48.3054.37% | 1:47.7861.75% | 1:40.371-7.33% | 1:40.265-6.98% | 1:16.533-23.75% | 1:17.077-23.13% |
Positie | 109 | 6-6 | 18(DNF)8 | 22(DNF)16 | 12(DNF)-6 | 21(DNF)-1 |
Racetijd | 1:26:54.0826.01% | 1:26:03.497 | - | - | - | - |
Hungaroring | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa |
Kwalificatietijd | 1:19.0080.95% | 1:19.897-1.76% | 1:16.607-3.04% | 1:16.543-4.20% | 1:16.419-0.25% | 1:15.867-0.88% |
Positie | 85 | 161 | 22(DNF)14 | 11-5 | 19(DNF)-3 | 132 |
Racetijd | - | - | - | - | - | - |
Spa-Francorchamps | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa |
Kwalificatietijd | 1:52.8850.88% | 1:53.237-1.17% | 1:59.6896.03% | 1:58.5194.66% | 1:45.865-11.55% | 1:46.056-10.52% |
Positie | 106 | 16-1 | 20(DNF)10 | 17(DNF)1 | 6-14 | 14(DNF)-3 |
Racetijd | 1:29:46.0493.82% | - | - | - | 1:22:38.004 | - |
Monza | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa |
Kwalificatietijd | 1:25.2511.77% | 1:24.814-1.82% | 1:24.031-1.43% | 1:23.693-1.32% | 1:21.606-2.89% | 1:21.960-2.07% |
Positie | 22(DNF)16 | 21(DNF)7 | 19(DNF)-3 | 5-16 | 3-16 | 18(DNF)13 |
Racetijd | - | - | - | 1:18:13.477 | 1:17:12.561 | - |
Indianapolis | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa |
Kwalificatietijd | 1:16.098 | 1:16.143 | 1:13.189-3.82% | 1:13.679-3.24% | 1:12.282-1.24% | 1:12.739-1.28% |
Positie | 7 | 16(DNF) | 5-2 | 12-4 | 105 | 20(DNF)8 |
Racetijd | 1:37:41.998 | - | 1:33:55.274-3.87% | - | - | - |
Suzuka | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa | Eddie Irvine | Pedro de la Rosa |
Kwalificatietijd | 1:36.899-2.10% | 1:37.652-3.99% | 1:34.851-2.11% | 1:35.639-2.06% | 1:33.915-0.99% | 1:34.227-1.48% |
Positie | 85 | 12-1 | 20(DNF)12 | 18(DNF)6 | 9-11 | 12(DNF)-6 |
Racetijd | - | - | - | - | - | - |