Pedro Diniz
Pedro Diniz is een voormalige Braziliaanse Formule 1-coureur, geboren op 22 mei 1970 in São Paulo, Brazilië. Hij begon zijn motorsportcarrière in de karting en werkte zich op naar verschillende Formule-races, waaronder de Formule 3. Diniz maakte zijn debuut in de Formule 1 in 1995 bij het team van Forti. Gedurende zijn carrière heeft hij met verschillende teams gereden, waaronder Ligier, Arrows en Sauber.
Diniz stond bekend om zijn sponsorsamenwerkingen, wat hem in staat stelde om zijn plaats in de F1 langer te behouden dan veel andere coureurs. Ondanks dat hij nooit een podiumplaats behaalde, wist hij in verschillende races punten te scoren, wat zijn reputatie als een betrouwbare rijder bevestigde. Zijn beste seizoen was in 1997, waarin hij 2 punten verzamelde, wat zijn hoogste eindpositie in het wereldkampioenschap was.
Na zijn vertrek uit de Formule 1 in 2000, heeft Diniz zich gericht op andere zaken, waaronder ondernemer en investeerder. Hij blijft betrokken bij de autosport, maar niet meer als actieve coureur. Zijn bijdragen aan de sport en zijn populariteit in Brazilië blijven onveranderd, vooral onder fans die zijn unieke stijl en doorzettingsvermogen waarderen.
Info
Statistieken
Punten per seizoen per coureur
Deze grafiek toont het aantal behaalde punten per seizoen voor de geselecteerde coureur en zijn teamgenoten. Dit biedt inzicht in de prestaties en onderlinge vergelijkingen.
Alle teamgenoten inclusief de vorige en toekomstige zijn standaard geselecteerd. Hierdoor kun je ook zien of team wissels invloed hebben op de prestaties van de coureur.
- Damon Hill
- Jean Alesi
- Olivier Panis
- Mika Salo
- Pedro Diniz
Progressie op het circuit
Hoeveel progressie wordt er per jaar geboekt? Dit wordt bepaald op basis van kwalificatietijd, racetijd (indien beschikbaar) en eindpositie. Het paarse icoontje geeft aan welke coureur op dat circuit de meeste vooruitgang heeft geboekt.
Om de progressie te meten, wordt gekeken naar races uit het laatste of huidige seizoen en of deze ook in voorgaande seizoenen zijn verreden.
Factoren zoals regen, gele en rode vlaggen kunnen uiteraard altijd invloed hebben op het resultaat.
Races | 1998 | 1999 | 2000 | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Red Bull Ring | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo |
Kwalificatietijd | 1:32.20628.75% | 1:31.02822.60% | 1:13.223-20.59% | 1:12.514-20.34% | 1:11.931-1.76% | 1:11.761-1.04% |
Positie | 19(DNF)6 | 20(DNF)2 | 6-13 | 9-11 | 93 | 6-3 |
Racetijd | - | - | 1:29:23.371 | - | - | - |
Melbourne | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo |
Kwalificatietijd | 1:35.140-0.87% | 1:33.927-0.32% | 1:33.374-1.86% | - | 1:33.3780.00% | 1:32.018 |
Positie | 18(DNF)8 | 14(DNF)2 | 12(DNF)-6 | - | 11(DNF)-1 | 22(DSQ) |
Racetijd | - | - | - | - | - | 1:34:47.611 |
José Carlos Pace | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo |
Kwalificatietijd | 1:20.8473.52% | 1:20.4811.52% | 1:19.194-2.04% | - | - | - |
Positie | 16(DNF)-5 | 18(DNF)5 | 14(DNF)-2 | - | 21(DNS)7 | 22(DNS) |
Racetijd | - | - | - | - | - | - |
Enzo e Dino Ferrari | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo |
Kwalificatietijd | 1:29.9324.27% | 1:28.7982.24% | 1:28.599-1.48% | 1:29.4510.74% | 1:26.238-2.66% | 1:26.336-3.48% |
Positie | 16(DNF)4 | 9 | 12(DNF)-4 | 7-2 | 8-4 | 6-1 |
Racetijd | - | - | - | - | - | - |
Silverstone | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo |
Kwalificatietijd | 1:26.3762.54% | 1:26.4872.38% | 1:27.1960.95% | - | 1:27.3010.12% | 1:28.110 |
Positie | 11(DNF)-9 | 20(DNF)4 | 6-5 | - | 115 | 8 |
Racetijd | - | - | 1:33:23.787 | - | - | - |
Catalunya | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo |
Kwalificatietijd | 1:23.7043.30% | 1:23.8874.76% | 1:23.331-0.45% | 1:23.683-0.24% | 1:22.841-0.59% | 1:22.443-1.48% |
Positie | 21(DNF)5 | 20(DNF)1 | 15(DNF)-6 | 8-12 | 22(DNF)7 | 7-1 |
Racetijd | - | - | - | - | - | - |
Nürburgring | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo |
Kwalificatietijd | 1:21.2584.01% | 1:21.1202.00% | 1:21.3450.11% | 1:21.3140.24% | 1:19.422-2.36% | 1:19.814-1.84% |
Positie | 22(DNF)17 | 144 | 22(DNF) | 14(DNF) | 7-15 | 19(DNF)5 |
Racetijd | - | - | - | - | - | - |
Monaco | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo |
Kwalificatietijd | 1:22.3553.12% | 1:22.1443.07% | 1:22.6590.37% | 1:22.2410.12% | 1:22.136-0.63% | 1:21.561-0.83% |
Positie | 6-16 | 4-1 | 12(DNF)6 | 15(DNF)11 | 16(DNF)4 | 5-10 |
Racetijd | - | 1:52:23.958 | - | - | - | 1:50:48.987 |
Gilles Villeneuve | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo |
Kwalificatietijd | 1:21.3011.40% | 1:20.5360.25% | 1:21.5710.33% | - | 1:20.692-1.08% | 1:20.445 |
Positie | 91 | 17(DNF)5 | 6-3 | - | 104 | 18(DNF) |
Racetijd | - | - | 1:41:39.437 | - | 1:43:06.8571.43% | - |
Magny-Cours | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo |
Kwalificatietijd | 1:17.8801.76% | 1:17.9700.92% | 1:42.94232.18% | - | 1:17.361-24.85% | 1:17.223 |
Positie | 14-1 | 13 | 20(DNF)6 | - | 11-9 | 10 |
Racetijd | - | - | - | - | - | - |
Hockenheimring | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo |
Kwalificatietijd | 1:45.5881.46% | 1:45.276-0.09% | 1:45.335-0.24% | 1:43.577-1.61% | 1:49.9364.37% | 1:49.2045.43% |
Positie | 21(DNF)3 | 14 | 22(DNF)1 | 2-12 | 18(DNF)-4 | 53 |
Racetijd | - | - | - | 1:21:59.601 | - | 1:26:01.5304.92% |
Hungaroring | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo |
Kwalificatietijd | 1:19.7063.36% | 1:19.7122.88% | 1:19.7820.10% | 1:20.3690.82% | 1:19.451-0.41% | 1:18.748-2.02% |
Positie | 11-5 | 19(DNF)6 | 21(DNF)10 | 12-7 | 19(DNF)-2 | 10-2 |
Racetijd | - | - | - | - | - | - |
Spa-Francorchamps | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo |
Kwalificatietijd | 1:53.0371.97% | 1:53.2070.27% | 1:53.7780.66% | 1:52.124-0.96% | 1:53.211-0.50% | 1:53.3571.10% |
Positie | 5-2 | 21(DNS)10 | 21(DNF)16 | 7-14 | 11-10 | 92 |
Racetijd | 1:44:39.0899.92% | - | - | 1:26:39.306 | 1:29:48.617 | 1:29:43.1643.54% |
Monza | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo |
Kwalificatietijd | 1:28.3874.43% | 1:27.7442.39% | 1:24.596-4.29% | 1:23.657-4.66% | 1:25.3240.86% | 1:25.3221.99% |
Positie | 22(DNF) | 16(DNF)-2 | 20(DNF)-2 | 3-13 | 8-12 | 74 |
Racetijd | - | - | - | 1:17:14.855 | - | - |
Indianapolis | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo |
Kwalificatietijd | - | - | - | - | 1:15.418 | 1:15.881 |
Positie | - | - | - | - | 8 | 20(DNF) |
Racetijd | - | - | - | - | - | - |
Suzuka | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo |
Kwalificatietijd | 1:40.6872.90% | 1:40.387-0.14% | 1:40.7400.05% | - | 1:38.576-2.15% | 1:38.490 |
Positie | 21(DNF)9 | 19(DNF)4 | 11-10 | - | 11 | 10 |
Racetijd | - | - | - | - | - | - |
Sepang | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo | Pedro Diniz | Mika Salo |
Kwalificatietijd | - | - | 1:42.933 | - | 1:40.521-2.34% | 1:39.591 |
Positie | - | - | 13(DNF) | - | 22(DNF)9 | 8 |
Racetijd | - | - | - | - | - | - |