Race 1995 Pacific Grand Prix
Pos | # | Coureur | Team | Tijd | Punten | Posities |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Michael Schumacher Benetton | Benetton | 1:48:49.972 | 10 | +2 |
2 | 6 | David Coulthard Williams | Williams | +14.920 | 6 | -1 |
3 | 5 | Damon Hill Williams | Williams | +48.333 | 4 | -1 |
4 | 28 | Gerhard Berger Ferrari | Ferrari | +1 lap | 3 | +1 |
5 | 27 | Jean Alesi Ferrari | Ferrari | +1 lap | 2 | -1 |
6 | 2 | Johnny Herbert Benetton | Benetton | +1 lap | 1 | +1 |
7 | 30 | Heinz-Harald Frentzen Sauber | Sauber | +1 lap | 0 | +1 |
8 | 26 | Olivier Panis Ligier | Ligier | +2 laps | 0 | +1 |
9 | 7 | Mark Blundell McLaren | McLaren | +2 laps | 0 | +1 |
10 | 8 | Jan Magnussen McLaren | McLaren | +2 laps | 0 | +2 |
11 | 15 | Eddie Irvine Jordan | Jordan | +2 laps | 0 | -5 |
12 | 4 | Mika Salo Tyrrell | Tyrrell | +3 laps | 0 | +6 |
13 | 23 | Pedro Lamy Minardi | Minardi | +3 laps | 0 | +1 |
14 | 3 | Ukyo Katayama Tyrrell | Tyrrell | +3 laps | 0 | +3 |
15 | 24 | Luca Badoer Minardi | Minardi | +3 laps | 0 | +1 |
16 | 22 | Roberto Moreno Forti | Forti | +5 laps | 0 | +6 |
17 | 21 | Pedro Diniz Forti | Forti | +6 laps | 0 | +4 |
18 | 14 | Rubens Barrichello Jordan | Jordan | DNF | 0 | - |
19 | 9 | Gianni Morbidelli Footwork | Footwork | DNF | 0 | - |
20 | 10 | Taki Inoue Footwork | Footwork | DNF | 0 | - |
21 | 17 | Andrea Montermini Pacific | Pacific | DNF | 0 | - |
22 | 25 | Aguri Suzuki Ligier | Ligier | DNF | 0 | - |
23 | 29 | Jean-Christophe Boullion Sauber | Sauber | DNF | 0 | - |
24 | 16 | Bertrand Gachot Pacific | Pacific | DNF | 0 | - |
Statistieken
Snelste race rondetijden
Seizoen | Team | Coureur | Ronde tijd |
---|---|---|---|
1994 | Benetton | Michael Schumacher | 1:14.023 |
1994 | Williams | Damon Hill | 1:14.348 |
1994 | McLaren | Martin Brundle | 1:14.684 |
1994 | McLaren | Mika Häkkinen | 1:14.697 |
1994 | Benetton | Jos Verstappen | 1:15.257 |
1994 | Ferrari | Gerhard Berger | 1:15.931 |
1994 | Minardi | Michele Alboreto | 1:15.994 |
1994 | Jordan | Rubens Barrichello | 1:16.061 |
Informatie over het circuit
Het Okayama International Circuit, gelegen in Japan, is een unieke en uitdagende racebaan die motorsportliefhebbers in vervoering brengt. De baan, geopend in 1992, staat bekend om zijn diverse mix van rechte stukken en bochten, wat het een interessante uitdaging maakt voor coureurs. De lay-out van 4,56 kilometer bevat 14 bochten, waarvan sommige behoorlijk technisch zijn, wat zorgt voor spannende inhaalacties en strategische races.
De circuitomstandigheden kunnen variëren, afhankelijk van het seizoen, maar het is vooral de mix van snelle en langzame bochten die de karakteristieke rijervaring vormt. De lange rechte stukken bieden kansen voor snelheid, terwijl de nauwe secties vereisen dat coureurs precisie en stuurkunsten combineren om hun concurrenten voor te blijven. Het circuit ligt te midden van een prachtig natuurlijk landschap, wat bijdraagt aan de aantrekkingskracht voor zowel fans als teams.
Naast de Formule 1 heeft het Okayama International Circuit ook verschillende andere autosport evenementen gehost, zoals Super GT en motorraces. Dit zorgt voor een levendige sfeer en maakt het een must-visit locatie voor motorsportfans die Japan bezoeken. De tribunes bieden een goed uitzicht op het circuit, wat het mogelijk maakt om de actie vanuit verschillende hoeken te volgen.
De combinatie van een uitdagend circuitontwerp, spectaculaire races en een adembenemend decor maakt het Okayama International Circuit tot een opvallende parel in de Japanse autosport. Voor coureurs, teams en toeschouwers is het een plek waar adrenaline en sportiviteit samenkomen in een onvergetelijke ervaring.