Dries van der Lof

Dries van der Lof (Emmen, 23 augustus 1919 – Enschede, 24 mei 1990) was een Nederlandse autocoureur en industrieel. Hij was directeur van de Twentsche Kabelfabriek in Haaksbergen, een bedrijf dat elektrische kabels produceerde.

In 1952 nam Van der Lof, samen met Jan Flinterman, deel aan de Grand Prix van Nederland op het circuit van Zandvoort, waarmee zij de eerste Nederlanders waren die aan een Formule 1-race deelnamen. Van der Lof reed voor het HWM-team, maar moest de race na 70 ronden staken vanwege technische problemen en scoorde geen punten.

Naast zijn deelname aan de Formule 1 was Van der Lof actief in rally's en andere nationale autosportevenementen. Hij bezat een uitgebreide collectie oldtimers en bleef tot in de jaren tachtig deelnemen aan historische races, waarbij hij onder andere een Maserati 250F bestuurde.

Zijn kleindochter, Shirley van der Lof, trad in zijn voetsporen en nam deel aan het Duitse Formule 3-kampioenschap.

Info

Naam:
Andre van der Lof
Geboortedatum:
23-08-1919 (70)
Overlijdensdatum:
24-05-1990
Geboorteplaats:
Emmen, Nederland
Nationaliteit:
Nederland

Statistieken

Aantal gereden races:
1
Aantal gereden rondes:
70
Aantal gewonnen races:
0
Winst percentage:
0.0%
Aantal pole positions:
0
Aantal keer wereldkampioen:
0
Aantal keer op podium:
0
Podium percentage:
0.0%
Hoogste positie in race:
Hoogste positie in kwalificatie:
14
Aantal keer snelste ronde:
0
Aantal keer grand slam:
0
Aantal keer coureur van dag:
0

Succesvolste seizoenen

SeizoenTeamEindstandGewonnen races in %

Punten per seizoen per coureur

Deze grafiek toont het aantal behaalde punten per seizoen voor de geselecteerde coureur en zijn teamgenoten. Dit biedt inzicht in de prestaties en onderlinge vergelijkingen.

Alle teamgenoten inclusief de vorige en toekomstige zijn standaard geselecteerd. Hierdoor kun je ook zien of team wissels invloed hebben op de prestaties van de coureur.

Geselecteerd:
195200.511.52
  • Paul Frère

Progressie op het circuit

Hoeveel progressie wordt er per jaar geboekt? Dit wordt bepaald op basis van kwalificatietijd, racetijd (indien beschikbaar) en eindpositie. Het paarse icoontje geeft aan welke coureur op dat circuit de meeste vooruitgang heeft geboekt.

Om de progressie te meten, wordt gekeken naar races uit het laatste of huidige seizoen en of deze ook in voorgaande seizoenen zijn verreden.

Factoren zoals regen, gele en rode vlaggen kunnen uiteraard altijd invloed hebben op het resultaat.

Coureur
Races1952
BremgartenDries van der LofTony Gaze
Kwalificatietijd--
Positie--
Racetijd--
IndianapolisDries van der LofTony Gaze
Kwalificatietijd--
Positie--
Racetijd--
Spa-FrancorchampsDries van der LofTony Gaze
Kwalificatietijd-5:20.000
Positie-15
Racetijd--
Rouen-Les-EssartsDries van der LofTony Gaze
Kwalificatietijd--
Positie--
Racetijd--
SilverstoneDries van der LofTony Gaze
Kwalificatietijd-2:05.000
Positie-27(DNF)
Racetijd--
NürburgringDries van der LofTony Gaze
Kwalificatietijd--
Positie-15(DNF)
Racetijd--
ZandvoortDries van der LofTony Gaze
Kwalificatietijd1:59.400-
Positie13(NC)-
Racetijd--
MonzaDries van der LofTony Gaze
Kwalificatietijd--
Positie-30(DNQ)
Racetijd--